تعريف حقوق مالكيت معنوي

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته حقوق (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متن اصلی :

مقدّمه

«حق چاپ براي ناشر حفوظ است»؛ «كپي گرفتن از اين جزوه جايز نيست»؛ «كلية حقوق محفوظ است»؛ «رايت كردن اين CD جايز نيست و موجب ضمان شرعي است.» كساني كه با كتاب­ها  جزوات و نشريات و محصولات فرهنگي در ارتباطند اين جملات را بر روي آنها مشاهده نموده­اند و شايد اولين سؤالي كه به ذهنشان خطور كرده اين باشد كه اين جملات موجد حقي راي ناشر يا مؤلف مي­شود. به هر حال، هر كس دست­كم يك كتاب نوشته يا يك محصول فرهنگي توليد كرده باشد باتوجه به سرمايه­اي كه در اين راه خرج كرده، اعم از سرمايه­هاي مادي، معنوي، فكري و اعتباري، خود را نسبت به سود حاصل از آن و توليد مجدّد آن محق مي­داند. اكنون يك بحث اين است كه اين حق عرفي مبانيي شرعي يا قانوني دارد يا نه؟

 

با توجه به اينكه هنوز مباني فقهي اين بحث به خوبي تبيين نشده است اين مقاله به مباني شرعي و فقهي آن نمي­پردازد و صرفاً به بررسي تطبيقي حقوق مالكيت فكري (معنوي) در حقوق ايران و سازمان جهاني تجارت مي­پردازد. ايران به زودي به طور كامل، به اين سازمان خواهد پيوست و الحاق كامل ايران به اين سازمان لازمه­اش به وجود آمدن بسترهاي لازم در حقوق ايران است. با بررسي تطبيقي بين اين دو (حقوق ايران و سازمان جهاني تجارت) مي­توان به نقايص و ابهامات قوانين موجود پي برد.

 

این فایل به همراه متن اصلی تحقیق با فرمت "word  " در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

تعداد صفحات : 16

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته حقوق (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 2047 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:16 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل