تحقیق كنترل الكترونيكي موتور ديزل

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته برق و مخابرات (آموزش_و_پژوهش)

تحقیق كنترل الكترونيكي موتور ديزل  50 ص فرمت WORD 

 

فهرست مطالب: 

كنترل الكترونيكي موتور ديزل EDC     
شرايط فني     
مرور كلي سيستم     
پردازش داده‌هاي EDC     
سيگنال‌هاي ورودي     
اصلاح سيگنال     
پردازش سيگنال در ECU     
سيگنال‌هاي خروجي     
انتقال داده‌ها به ساير سيستم‌ها     
مرور كلي سيستم     
انتقال داده‌ها به روش متداول     
انتقال داده‌هاي سريال CAN     
پمپ‌هاي انژكتور رديفي PE با كنترل الكترونيكي     
بلوك‌هاي سيستم      
اجزاء تشكيل‌دهنده     
مدارهاي كنترل (شكل 5-9)     
ديگر وظايف     
سيستم ايمني     
مزايا     
پمپ‌هاي انژكتور رديفي با كنترل غلافي     
كنترل شروع تزريق     
ملحقات     
حلقه كنترل خودكار     
كنترل الكترونيكي پمپ‌هاي انژكتور آسيابي     
محوري VE-EDC     
بلوك‌هاي سيستم     
اجزاء سيستم     
كنترل‌هاي حلقه بسته (خودكار)     
اقدامات ايمني     
مزيت‌ها     
خاموش كردن موتور      
 

كنترل الكترونيكي موتور ديزل (EDC)

شرايط فني

امروزه، در وراي پيشرفت‌هائي كه در زمينه‌ي تزريق سوخت موتور ديزل صورت گرفته، كاهش مصرف سوخت و افزايش در توان و گشتاور، فاكتورهاي بسيار مهمي به شمار مي‌آيند. در گذشته، اهميت اين فاكتورها موجب استفاده‌ي بيشتر از موتورهاي ديزل با تزريق مستقيم (DI) بوده است. در مقام مقايسه با موتورهاي ديزل با پيش محفظه و يا مجهز به محفظه‌ي گردابي، كه به نام موتورهاي با تزريق غير مستقيم (IDI) معروفند، موتورهاي با تزريق مستقيم داراي فشار تزريق بيشتري هستند. اين امر منجر به اختلاط بهتر سوخت- هوا گشته و احتراق در آن كاملتر صورت مي‌گيرد. در موتورهاي با تزريق مستقيم، با توجه به اين واقعيت كه اختلاط بهتر انجام مي‌شود و به علت عدم وجود پيش محفظه و يا محفظه گردابي، هيچ گونه تلفات ناشي از سرريز سوخت وجود ندارد و نسبت به موتورهاي با تزريق غير مستقيم، مصرف سوخت 15-10 درصد كاهش مي‌يابد.

علاوه بر اين، موتورهاي مدرن امروزي بيشتر در معرض مقررات سخت مربوط به گاز اگزوز و صدا هستند. اين امر باعث شده است كه از سيستم تزريق سوخت موتور ديزل، انتظارات بيشتري مطرح شود، از جمله:

- فشارهاي بالا در تزريق سوخت،

- منحني بنيادي‌تري از آهنگ سوخت‌دهي،

- شروع تزريق متغير،

- تزريق پيلوتي،

- سازگاري مقدار سوخت تزريقي، فشار تقويت يافته، و كميت سوخت تزريقي در يك مرحله‌ي كاري معين،

- كميت سوخت راه‌انداز وابسته به درجه‌ي حرارت،

- كنترل دور آرام مستقل از بار وارده بر موتور،

- تنظيم سرعت مطلوب با توجه به مصرف سوخت و بازده،

- به كارگيري چرخش دوباره‌ي گاز اگزوز، EGR با كنترل خودكار،

- كاهش در تولرانس‌ها و افزايش در دقت، در تمام طول عمر مفيد وسيله‌ي نقليه.

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته برق و مخابرات (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3058 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 50

حجم فایل:7,525 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل