تحقیق تعريف اعتياد

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متن اصلی :

تعريف اعتياد از ديد WHO : اعتياد به مواد مخدر، مسموميت حاد يا مزمن است كه مضر به حال شخص و اجتماع مي باشد و زائيده مصرف داروي طبيعي يا صنعتي به شمار مي رود و خصوصيات اين حالت عبارتند از:

1-  وجود يك تمنا و احتياج به ادامه استعمال دارو و بدست آوردن آن به هر طريقي كه ممكن است.

2-  وجود يك علاقه مفرط و شديد يا يك گرايش به ازدياد ميزان مصرف دارو كه به فزون طلبي مشهور است.

3-  يك وابستگي رواني يا جسمي به آثار داروهاي اعتياد آور، بدين نحو كه وقتي دارو به معتاد نرسد اثر رواني و جسمي كه به آثار دارو موسوم است در وي ظاهر مي گردد ( پور كاظمي،1375).

 

اعتياد: حالت مسموميت متناوب يا مزمن، مضر براي فرد و اجتماع كه به وسيله مصرف تكراري ماده اي مخدر، طبيعي يا شيميايي به وجود مي آيد( صالحي،1381 ).

           اعتياد از نظر فيزيولوژيست ها: اعتياد عبارت از حالتي است كه استعمال متوالي يا متناوب ماده مخدر در فرد ايجاد مي كند، با استعمال مواد مخدر، تحريك پذيري سلولهاي عصبي و دستگاه عصبي افزوده شده و در نتيجه داروي بيشتري لازم است تا آن را به حال تعادل برگرداند (پوركاظمي، 1375).

           اعتياد: يك حالت رواني گاهي جسمي ناشي از تاثير دارو بر روي يك موجود زنده است و با يك كشش مفرط براي مصرف دائمي يا دوره اي آن داروي مخصوص همراه است (رئوفي و رضوي،1378).

 

تاريخچه مواد مخدر :

           طبق اسناد و مدارك، از قديم الايام مواد مخدري مانند برگ كوكا، حشيش، ترياك مورد شناسايي بشر بوده است. مزايا و خواص دارويي و مصارف پزشكي ترياك باعث شده كه از حدود 150 سال پيش كشت و زراعت اين ماده در بعضي از مناطق جغرافيايي رواج پيدا كند. از بدو كشت انتشار، ترويج ترياك و مواد مخدر در كشورهاي مختلف جهان همواره ارتباط مستقيمي بين مسئله اعتياد و سياست وجود داشته است و نظامهاي سياسي مسلط بر جهان به خصوص كشورهاي جهان سوم از مواد مخدر به عنوان يك حربه مهم اقتصادي، فرهنگي و تجاري استفاده مي كردند.

 

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار

می‌گیرد.

تعداد صفحات : 15

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1342 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:17 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل