تحقیق هماهنگي دو دست

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متن اصلی :

چكيده:

اين آزمايش در مورد هماهنگي دو دست مي باشد كه مي خواهيم بدانيم اگر يك كار واحد را با استفاده از هر دو دست و به صورت همزمان انجام دهيم، تا چه ميزان مي‌توانيم اين عمل را دنبال كنيم. آزمايش ما در دو مرحله صورت پذيرفته و ابزار آزمايش دستگاهي به نام جعبه ريكاسي مي باشد. اين جعبه داراي يك شكل مانند عدد 2 انگليسي (2) است كه يك قلم در آن در حركت است و دو دستگيره دارد كه آزمودني بايد بوسيله آنها با دو دست خودش قلم را در داخل شيار حركت دهد طوري كه به لبه هاي آن برخورد نكند.

اين بررسي گونه اي از مطالعات موردي (Case study) است. پس از بررسي نتايج مي‌توان گفت با توجه به اينكه ميزان خطا و زمان آن در مرحله دوم افزايش پيدا كرده است، كسب مهارت در آزمودني موردنظر صورت نگرفته است، نتيجه فرضيه ما رد مي‌گردد.

 

مقدمه:

مخ آدمي بيش از مخ هر جانور ديگري پيشرفت كرده است. لايه بيروني آن قشر مخ نام دارد  (در زبان لاتين «Cortex» به معناي «پوست درخت » مي باشد). قشر مخ كه «غالباَ» فقط Cortex خوانده مي شود) مغزي كه در آزمايشگاه نگهداري مي شود خاكستري رنگ به نظر مي رسد، زيرا قشرمخ ، بيشتر،‌ از جسم ياخته هاي عصبي و رشته هاي بدون ميلين تشكيل شده است و اصطلاح ماده خاكستري هم به همين مضمون اشاره دارد.

مغز از دو نيمكره تشكيل شده است: نيمكره راست و چپ. در افراد سالم مغز به صورت كل پكپارچه عمل مي كند به اين معني كه اطلاعات هر نيمكره فوراً از راه نوار پهني از رشته هاي عصبي ارتباطي به نام . جسم پينه اي .(Corpus Callosum) به نيمكره ديگر منتقل مي شود.

عصب هاي حركتي هنگام بيرون آمدن از مغز به نيمه مقابل بدن مي روند، چنانكه نيمكره چپ سمت راست بدن و نيمكره راست سمت چپ بدن را اداره مي كند. اعصاب حسي نيز هنگام رسيدن به مغز همين گونه تقسيم مي‌شوند (تنها بالندگي تفاوت در جزئيات).

به هنگام انجام اين آزمايش (هماهنگي دودست) در حقيقت وقفه با بررسي ميزان عبور و انتقال اطلاعات از يك نميكره به نيمكره ديگر و پردازش همزمان آنها قبل از شليك هاي عصبي در اعصاب حركتي مي باشد. اين مورد بيشتر تحت تأثير يادگيري و تجارب قبلي مشخص مي باشد. البته اين آزمايش به نظر نمي رسد كه بتواند اطلاعات لازم را به ما ارائه كند، ولي ما مي توانيم صرفاً جنبه اي از عملكرد بيروني شخص را بوسيله آن بسنجيم.

 

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار

می‌گیرد.

 

تعداد صفحات : 10

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1440 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:22 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل