تحقیق آگاهي بر عملكرد

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متن اصلی :

چكيده

هدف در اين بررسي مشاهده از آگاهي بر عملكرد مي باشد.

اين آزمايش از نوع طرح هاي بازگشتي «ABA» و جزو مطالعات موردي (Case study) مي باشد. اين آزمايش در سه مرحله صورت گرفت، بدين صورت كه در هر مرحله آزمودني با چشم هاي بسته تعدادي خط را مي بايست مابين دو خط افقي به نام هاي خط پايه و خط معيار رسم مي كرد. حالت مطلوب خطوط به اندازه cm 10، يعني فاصله بين دو خط پايه و معيار بود. در مرحله دو متغير مستقل كه آگاهي دادن به آزمودني از عملكردش بوسيله آزماينده بود اعمال شد. نتيجه تجزيه و تحليل هاي آماري نشان داد كه آگاهي بر عملكرد اين آزمودني تأثير خاصي نداشته است. البته اجراي اين آزمايش خالي از نقاط ضعف نبود.

 

مقدمه:

هر فرد در طول زندگي روزمره خود با موقعيت هاي گوناگوني مواجه مي شود كه بايد واكنش هاي خاصي را از خود بروز دهد. در اين ميان واكنش فرد نمي تواند در همه موارد خود انگيخته و غريزي باشد، چون در اين صورت اين تعداد معدودي پاسخ براي تمام واكنش ها موجود مي بود. بلكه اين واكنش ها به  صورت هاي گوناگون در برابر محرك‌هاي متفاوت و حتي در مقابل يك محرك در شرايط متفاوت متغير است. عوامل متعددي بر روي اين تغييرات پاسخ ها نقش دارند  كه از جمله آنها مي توان به يادگيري، آگاهي، عادت …. اشاره كرد.

ادبيات پژوهش

در اين پژوهش، هدف بررسي اثر آگاهي روي عملكرد افراد مي باشد. پس به نظر لازم مي رسد كه در رابطه با چند واژه مربوط به اين تحقيق توضيحاتي ارايه گردد.

يادگيري: يادگيري را مي توان به راه هاي گوناگون تعريف كرد:

كسب اطلاعات و انديشه هاي تازه، عادت هاي مختلف، مهارتهاي متنوع. و راه هاي گوناگون حل كردن مسايل. هم چنين يادگيري را مي توان به صورت كسب رفتار و اعمال پسنديده،‌ يا حتي كسب رفتار و مسايل ناپسند نيز تعريف كرد. پس يادگيري حوزه بسيار گسترده اي را شامل مي شود هرگنهان و السون (1997، ترجمه سيف، 1377) گفته‌اند «يادگيري يكي از مهمترين زمينه ها در روانشناسي امروز و در عين حال يكي از مشكل ترين مفاهيم براي تعريف كردن است» (ص 18). با اين حال معروف ترين تعريف براي يادگيري اين است : يادگيري به فرآيند ايجاد تغيير نسبتاً پايدار در رفتار يا توان رفتاري را كه حاصل تجربه باشد گفته مي شود و نمي توان آن را به حالت هاي موقتي بدن مانند آنچه بر اثر بيماري، خستگي، يا داروها پديد مي آيد، نسبت داد. اين تعريف يادگيري از تعريف كيمبل (1961) اقتباس شده است. (سيف، 1380، ص31)

 

این فایل به همراه چکیده ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

تعداد صفحات : 16

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1399 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:50 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل