تحقیق انواع تجزیه و تحلیل صورتهای مالی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته حسابداری (آموزش_و_پژوهش)

دانلود تحقیق با عنوان انواع تجزیه و تحلیل صورتهای مالی

در قالب word و 31 صفحه

 

بخشی از متن تحقیق

این نوع تجزیه و تحلیل، اطلاعات صورتهای مالی را برای چند دوره مالی بر مبنای اطلاعات سال پایه بیان می‌كند و موفقیت در هر دوره مالی با مقایسه اطلاعات سنوات قبل بررسی می‌شود و خود به دو دسته صورتهای مالی مقایسه‌ای و بررسی روند تقسیم می‌شود .

 

1) صورتهای مالی مقایسه‌ای:

 

به تجزیه و تحلیل صورتهای مالی در دو دوره متوالی اطلاق می‌شود، تحلیل‌كنندگان مالی تغییر مطلق ارقام صورتهای مالی و همچنین درصد تغییر از یك سال به سال دیگر را محاسبه می‌كنند، بدین ترتیب اطلاعات جامع‌تری از صورتهای مالی استخراج می‌شود.

 

2) بررسی روند:

 

در ایــن بررسی روند اقلام مهم مندرج در صورتهای مالی با مبنای قرار‌‌دادن سال پایه بررسی می‌شود به همین دلیل واحدهای تجاری در اغلب موارد ارقام مقایسه‌ای برای دوره‌های متوالی 5 تا 10 ساله را ارایه می‌كنند تا مقایسه‌های بیشتری انجام پذیرد. این تجزیه و تحلیل اهمیت بیشتری از تحلیل صورتهای مالی مقایسه‌ای در دو دوره متوالی دارد، زیرا دوره‌ها بیشتر روند ارقام را بهتر منعكس می‌كند، تغییر از یك دوره مالی به دوره مالی بعد ممكن است الزاماً بخشی از یك روند كلی محسوب نشود زیرا ممكن است این تغییر در شرایط غیر عادی اقتصادی با وقوع چند رویداد غیر مكرر ایجاد شده باشد، مثلاً افزایش قابل ملاحظه در سود هر سهم سال جاری ممكن است ناشی از فروش اوراق بهاداری باشد ...

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته حسابداری (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1321 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 31

حجم فایل:26 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل