فایل رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)
دانلود پروژه بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران


این فایل با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

بخشی از متن:

عنوان                                                                                                                      صفحه

چکیده

فصل یکم : مقدمه پژوهش

1-1- عنوان تحقيق: ........................................................................................................... 1

1-2- مقدمه ...................................................................................................................... 1

1-3- بيان مساله: ................................................................................................................ 2

1-4- اهميت و ضرورت پژوهش ......................................................................................... 7

1-5-‌ اهداف پژوهش: ........................................................................................................ 9

الف- هدف كلي: .............................................................................................................. 9

ب - اهداف جزئي:............................................................................................................. 9

1-6-  پرسشهاي پژوهش: ................................................................................................... 9

الف- اصلي:....................................................................................................................... 9

ب- فرعي:......................................................................................................................... 9

1-7-‌ متغيرهاي پژوهش: ..................................................................................................... 10

متغير پيش بين:.................................................................................................................... 10

 متغير ملاك:...................................................................................................................... 10

متغير تعديل كننده .............................................................................................................. 10

متغير كنترل ....................................................................................................................... 10

1-8-‌ تعاريف علمي واژه ها:................................................................................................ 10

1-9- تعاريف عملياتي واژه ها: ............................................................................................ 14


فصل دوم : بررسی پیشینه پژوهش

مقدمــه.............................................................................................................................. 16

الف- بررسی نظریه‌ها.......................................................................................................... 19

2-1- ارتباطات.................................................................................................................. 19

2-1-1- اهمیت ارتباطات.................................................................................................... 19

2-1-2- تعاریف ارتباطات................................................................................................... 22

2-1-3- فرآیند ارتباط......................................................................................................... 26

2-1-3-1- منبع ................................................................................................................. 26

2-1-3-2- رمزگذاری........................................................................................................ 27

2-1-3-3- وسیله............................................................................................................... 27

2-1-3-4- رمزگشایی......................................................................................................... 28

2-1-3-5- دریافت کننده.................................................................................................... 28

2-1-3-6- بازخورد........................................................................................................... 29

2-1-4- مسیر ارتباطات....................................................................................................... 29

2-1-4-1- ارتباطات عمودی............................................................................................... 29

الف- مسیر رو به پایین......................................................................................................... 29

ب- ارتباطات رو به بالا....................................................................................................... 30

2-1-4-2- ارتباطات در سطح افقی...................................................................................... 31

2-1-5- مدل ارتباطات........................................................................................................ 32

2-1-6- اصول ارتباطات..................................................................................................... 35

2-1-7- ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت................................................. 38

2-1-7-1- دیدگاه کلاسیک‌ها در مورد ارتباطات:................................................................. 38

2-1-7-2- نظریه نئوکلاسیک‌ها و ارتباطات.......................................................................... 40

2-1-7-3- دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات....................................................................... 40

2-1-7-4- دیدگاه اقتضایی و ارتباطات................................................................................ 41

2-1-7-5- دیدگاه مراوده‌ای یا تعاملی در مورد ارتباطات........................................................ 41

2-1-8- اثربخشی در ارتباطات میان فردی ............................................................................ 42

2-1-9- ویژگی‌های اثربخشی.............................................................................................. 43

2-1-9-1- گشودگی.......................................................................................................... 43

2-1-9-2- همدلی............................................................................................................. 45

2-1-9-3- حمایتگری........................................................................................................ 46

2-1-9-4- مثبت گرایی...................................................................................................... 46

2-1-9-5- تساوی.............................................................................................................. 47

2-1-9-6- همانندی «تشابه با هم» و «تخالف با هم»................................................................ 47

2-1-10- موانع ارتباطی ..................................................................................................... 48

2-2- قدرت ..................................................................................................................... 61

2-2-1- اهميت قدرت........................................................................................................ 61

2-2-2- تعاريف قدرت....................................................................................................... 62

2-2-3- قدرت در سطوح مختلف سازمان ............................................................................ 65

2-2-3-1- قدرت در سطح عمودي...................................................................................... 65

2-2-3-1-1- منابع قدرت مديران رده‌ي عالي سازمان............................................................. 66

2-2-3-1-2- منابع قدرت مديران رده مياني سازمان............................................................... 69

2-2-3-1-3- منابع قدرت مديران رده‌ي پايين سازمان............................................................. 69

2-2-3-2 - قدرت در سطح افقي......................................................................................... 71

2-2-4- روابط قدرت......................................................................................................... 72

2-2-4-1-  رابطه صف و ستاد............................................................................................. 73

2-2-4-2- تشكيل دسته‌ها و ائتلاف...................................................................................... 74

2-2-5- منابع قدرت بر اساس پژوهش‌هاي فرنچ و راون........................................................... 75

2-2-6- انواع رويكردها به قدرت ........................................................................................ 77

2-2-6-1- راسل و قدرت:.................................................................................................. 78

2-2-6-2- هيكس، گولت و قدرت: .................................................................................... 79

2-2-6-3- گالبرايت و قدرت: ............................................................................................ 81

2-2-6-4- اتزيوني و قدرت:............................................................................................... 83

ب- پيشينه پژوهشهاي انجام شده .......................................................................................... 85

2-3- پژوهش‌هاي پيرامون ارتباطات سازماني......................................................................... 85

2-3-1- پژوهش‌‌هاي انجام شده در داخل كشور:.................................................................... 85

2-3-2- پژوهش‌هاي انجام شده در خارج از كشور:................................................................ 89

2-4- پژوهشهاي پيرامون منابع قدرت ................................................................................... 99

2-4-1-  پژوهش‌هاي انجام شده در داخل كشور.................................................................... 99

2-4-2-  پژوهش‌هاي انجام شده و در خارج از  كشور.......................................................... 108

نتیجه گیری کلی ............................................................................................................. 121

فصل سوم: روش پژوهش

3-1- جامعه آماری.......................................................................................................... 123

3-2- گروه نمونه ............................................................................................................ 123

3-3- روش و طرح نمونه‌برداری......................................................................................... 124

3-4- حجم نمونه............................................................................................................ 124

3-5- ابزار گردآوری داده‌ها.............................................................................................. 125

3-5-1- پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی................................................................... 126

3-5-2- پرسشنامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین»............................................................. 127

3-6- تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه................................................................................... 128

3-6-1- روایی................................................................................................................ 128

3-6-2- اعتبار................................................................................................................. 128

3-7- نوع مطالعه (روش گردآوری داده‌ها-......................................................................... 131

3-8- طرح پژوهش و روش تجزیه و تحلیل داده‌ها................................................................ 131

فصل چهارم : یافته‌های پژوهش

مقدمــه........................................................................................................................... 133

تبديلهاي انجام شده بر روي متغيرها جهت تغيير مقياس:......................................................... 134

4-1- توصیف داده‌ها:...................................................................................................... 135

4-1-1- توصيف مولفه هاي منابع قدرت:............................................................................ 135

توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مديران:.............................................................. 138

4-1-2- توصیف مؤلفه‌های اثربخشی ارتباطات سازمانی....................................................... 126

4-1-3- توصیف سایر داده‌ها............................................................................................ 154

4-2- تجزیه و تحلیل داده‌ها بررسی فرضیات....................................................................... 158

4-2-1- نتایج و یافته‌های سوالهای پژوهشی ....................................................................... 158

فصل پنجم:‌ تفسیر و استنتاج نتایج پژوهش

5-1- تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش.................................................................................... 178

5-2- محدودیت‌های پژوهش ........................................................................................... 191

5-3- پیشنهادها............................................................................................................... 192

5-3-1- پیشنهاد به برنامه‌ریزان:.......................................................................................... 192

5-3-2- پیشنهاد به پژوهشگران :........................................................................................ 193

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4798 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 99

حجم فایل:298 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل