دانلود فایل طراحی ژنراتورهای سنکرون

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته برق و مخابرات (آموزش_و_پژوهش)

دانلود پروژه طراحی ژنراتورهای سنکرون
این پروژه  با فرمت word قابل ویرایش و آماده پرینت و و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

قسمتی از متن و فهرست کلی:


    هدف از انجام این پروژه

        هدف از انجام اين تحقيق بررسی سير تحقيقات انجام شده با موضوع طراحی ژنراتور سنكرون است . به اين منظور ، بررسی مقالات منتشرشده IEEE كه با اين موضوع مرتبط بودند ، در دستور كار قرار گرفت . به عنوان اولين قدم كليه ی مقالات مرتبط در دهه ‌های مختلف جستجو و بر مبنای آن ها يك تقسيم‌ بندی موضوعی انجام شد . سپس سعی شد بدون پرداختن به جزييات ، سير تحولات استخراج‌ شود.  رويكرد كلی اين بوده است كه تحولات دارای كاربرد صنعتی بررسی شود .

        با توجه به گستردگی موضوع و حجم مطالب ، اين گزارش در دو بخش ارايه شده است . در بخش اول ابتدا پيشرفت های اوليه ی ژنراتورهای سنكرون از آغاز تا دهه 1970 بررسی شده است و در ادامه تحولات دهه های 1970 و 1980 به تفصيل مورد توجه قرار گرفته ‌اند . در پايان هر دهه يك جمع بندی از كل فعاليت های صورت گرفته ارايه و سعی شده است ارتباط منطقی پيشرفت های هر دهه با دهه‌ های قبل و بعد بيان شود .

        ماشين سنكرون همواره يكی از مهمترين عناصر شبكه ی قدرت بوده و نقش كليدی در توليد انرژی الكتريكی و كاربردهای خاص ديگر ايفاء  کرده است .

         ساخت اولين نمونه ی ژنراتور سنكرون به انتهای قرن 19 برمی ‌گردد . مهمترين پيشرفت انجام شده در آن سال ها احداث اولين خط بلند انتقال سه فاز از لافن به فرانكفورت آلمان بود . در كانون اين تحول ؛ يك هيدروژنراتور سه فاز 210 كيلووات قرار گرفته بود .

         عليرغم مشكلات موجود در جهت افزايش ظرفيت و سطح ولتاژ ژنراتورها ، در طول سال های بعد تلاش های گسترده‌ ای برای نيل به اين مقصود صورت گرفت .

         مهمترين محدوديت ها در جهت افزايش ظرفيت ، ضعف عملكرد سيستم های عايقی و نيز روش های خنك ‌سازی بود . در راستای رفع اين محدوديت ها تركيبات مختلف عايق های مصنوعی ، استفاده از هيدروژن برای خنك ‌سازی و بهينه ‌سازی روش های خنك ‌سازی با هوا نتايج موفقيت ‌آميزی را در پی داشت به نحوی كه امروزه ظرفيت ژنراتورها به بيش از 1600MVA  افزايش يافته است .

          در جهت افزايش ولتاژ ، ابداع پاورفرمر در انتهای قرن بيستم توانست سقف ولتاژ توليدی را تا حدود سطح ولتاژ انتقال افزايش دهد به نحوی كه برخی محققان معتقدند در سال های نه چندان دور ، ديگر نيازی به استفاده از ترانسفورماتورهای افزاينده نيروگاهی نيست .

       همچنين امروزه تكنولوژی ژنراتورهای ابررسانا بسيار مورد توجه است . انتظار می ‌رود با گسترش اين تكنولوژی در ژنراتورهای آينده ، ظرفيت های بالاتر در حجم كمتر قابل دسترسی باشند

    فهرست کلی:

******آشنایی با تاريخچه و کاربرد ژنراتورهای سنكرون

دو اصل فیزیکی مهم در ارتباط با عملکرد ژنراتورها :

جمع بندی تحولات دهه 1970

تحولات دهه ی 1980 :

*****ساختمان و اساس کار ژنراتور سنکرون

وقتی یک ژنراتور کار می کند و بارهای سیستم را تغذیه می کند

مولد های AC یا آلترناتورها

ژنراتورها با ولتاژ بالا

شين بی نهايت

مشخصه های توان و گشتاور

آزمایش مدار باز یا بی باری

آزمایش اتصال باز

راكتانس سنكرون اشباع شده

نمودار فازوری

اتصال کوتاه سه فاز

اتصال کوتاه ژنراتور سنکرون باردار

جریان اتصال کوتاه

مؤلفه ی DC
دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته برق و مخابرات (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 4653 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 64

حجم فایل:8,033 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل